Sunshine 🌞

Hej, för knappt tvÄ veckor sedan (kÀra nÄn vad tiden rusar ivÀg) var vi med vÄra hollÀndska vÀnner Anke och Xander i Kroatien för att fira Ankes 40-Ärsdag. Det blev tvÄ och en halv dag med full fart. Och vi hade det sÄ kul! HÀr Àr frÄn sista kvÀllen tillsammans.

Hi, almost two weeks ago (oh dear, how time flies) we were with our Dutch friends Anke and Xander in Croatia to celebrate Anke's 40th birthday. It was two and a half days of full speed. And we had so much fun! Here is from our last evening together.

Till frukost varje dag Ät fantastiskt goda smörgÄsar frÄn BreadPoint, dÀr de Àven har kaffe. Vi valde att sitta i hamnen, vid havet. Perfekt start pÄ dagen.

For breakfast every day we had amazing sandwiches from BreadPoint,, where they also have coffee. We chose to sit in the harbor, by the sea. Perfect start to the day.

HĂ€r var vi varje morgon. Mums!!

We were here every morning. Yummy!!

Vi lade upp trippen sÄ att vi hade en dag dÄ vi var inne i Istrien och besökte gamla byar pÄ toppen av kullar. HÀr Àr vi i Motovun.

We planned the trip so that we had a day in Istria visiting old villages on top of hills. Here we are in Motovun.

Massa gruppbilder, för vi mĂ„ste ju göra en liten fotobok för “Anke’s 40-years Birthday Mid Week Party”.

Lots of group photos, because we have to make a little photo book for “Anke’s 40-years Birthday Mid Week Party”.

HÀr Àr det sÄ vackert och man Äker mellan vackra landskap fulla med vingÄrdar.

It is so beautiful here and you ride between beautiful landscapes full of vineyards.

Vi Äkte naturligtvis till en av vÄr favoritvingÄrdar Kozlovic. HÀr köpte vi med oss vin hem och satt Àven och njöt av vin och lite tilltugg pÄ deras fina terass.

We of course go to one of our favorite wineyards, Kozlovic.. Here we bought wine to take home and also sat and enjoyed wine and some snacks on their nice terrace.

Jag hade köpt med lite 40-Ärs rekvisita sÄ de kom till ett dekorerat rum och Àven en liten tÄrtbit med ljus i.

I had bought some 40th birthday props so they came to a decorated room and also a small piece of cake with candles in it.

Vi Ät en sen lunch, tidig middag pÄ Konoba Stari Podrum. Som alltid levererar. Alltid!!

We had a late lunch, early dinner at Konoba Stari Podrum. Which always delivers. Always!!

Naturligtvis drack vi en sorbetto som det heter i Kroatien eller Sgroppino som det heter pĂ„ italienska och som kommer frĂ„n det italienska verbet ”sgroppare”, vilket betyder att ”lösa upp en knut” eller ”rensa strupen”. Med andra ord Ă€r det en drink designad för att frĂ€scha upp och förbereda smaklökarna för nĂ€sta rĂ€tt.

Superenkel att göra hemma! HÀr Àr receptet för 4 glas: Blanda 2,5 dl citronsorbet med 8 cl vodka i en mixer. Mixa till en slÀt och mjuk röra. Blanda ner 2 dl prosecco i blandingen och hÀll upp i glas. Servera direkt med lite mald svartpeppar över.

Of course we drank a sorbetto as it is called in Croatia or Sgroppino as it is called in Italian and which comes from the Italian verb “sgroppare”, which means “to untie a knot” or “to clear the throat”. In other words, it is a drink designed to refresh and prepare the taste buds for the next dish.

Super easy to make at home! Here is the recipe for 4 glasses: Mix 2.5 dl lemon sorbet with 8 cl vodka in a blender. Blend until smooth and soft. Mix 2 dl prosecco into the mixture and pour into glasses. Serve immediately with a little ground black pepper on top.

Naturligvis en gruppbild till.

Another group photo, of course.

Vi avslutade denna mysiga dagen med massa skratt, god mat och fina vyer med en drink / glas vatten pÄ vÄr kompis strandbar.

We ended this cozy day with lots of laughter, good food and beautiful views with a drink / glass of water at our friend's beach bar.

NÀsta dag var vi pigga och glada och dÄ var det dags för ett tur lÀngs kusten. Men först samma frukost som dagen innan, mao smörgÄsar frÄn BreadPoint.

The next day we were fresh and happy and it was time for a trip along the coast. But first the same breakfast as the day before, i.e. sandwiches from BreadPoint.

En gruppbild till. Naturligvis.

One more group photo. Naturally.

Förfriskning, del I.

Refreshment, part I.

Vi visade vÄra vÀnner Rovinjs gamla delar. Lika vackert som alltid. Vi var ju hÀr en mÄnad tidigare, och massa gÄnger innan dess.

We showed our friends the old parts of Rovinj. As beautiful as ever. We had been here a month earlier, and many times before that.

Förfriskning, del II.

Refreshment, part II.

Snygg strandbar.

Stylish beach bar.

Maken ville tvÀtta bilen för det hade regnat under natten. Han fick hjÀlp haha

My husband wanted to wash the car because it had rained during the night. He got help haha

Anke och jag sitter i skuggan och vilar vid dammsugsstationen medans vÄra mÀn putsar bilen.

Anke and I sit in the shade and rest at the vacuuming station while our men clean the car.

Sedan var det dags för Ă€nnu en sen lunch / tidig middag pĂ„ en annan av vĂ„ra favoritrestauranger i Vrsar; Restoran “TroĆĄt” .

Sedan var det dags för Ă€nnu en sen lunch / tidig middag pĂ„ en annan av vĂ„ra favoritrestauranger i Vrsar; Restoran “TroĆĄt” ..

Jag Àlskar deras grillade fisk.

I love their grilled fish.

Åker man cabrio lĂ€ngs slingrande vĂ€gar sĂ„ mĂ„ste man spela musik högt och njuta. Eller hur?

If you drive a convertible along winding roads, you have to play music loudly and enjoy it. Right?

Även denna kvĂ€llen avslutades pĂ„ vĂ„r vĂ€ns strandbar.

This evening also ended at our friend's beach bar.

Och vÄra fina dagar tillsammans fÄr avslutas med ett foto frÄn vÄr första kvÀll tillsammans. Jag brukar ju gÄ och lÀgga mig vid 22-tiden men vÄra vÀnner anlÀnde med flyg vid halv tio och naturligtvis mÄste vi ju börja festligheterna redan samma kvÀll. SÄ nu har vi firat vÄr vÀn Anke riktigt ordentligt. KUL!! Vi hörs! Ciao Catharina

And our nice days together is ended with a photo from our first evening together. I usually go to bed at 10pm but our friends arrived by plane at half past nine and of course we had to start the festivities that same evening. So now we have celebrated our friend Anke really well. FUN!! See you! Ciao Catharina

Frankrike. | France.

Hej, nu har nedrÀkningen börjat för vÄr Frankrike-resa. Vi sÀtter oss i bilen tidig fredag morgon. Nya Àventyr vÀntar oss. Vi skall bila för det kostade vansinnigt mycket att ta tÄget. Trist. Men skönt ÀndÄ med egen bil. GPS:en instÀlld pÄ Paris. Spellistor Àr uppladdade. Det Àr lite drygt 100 mil och aktiv restid Àr 10 timmar sÄ vi delar upp det pÄ 2 dagar. Vi rÀknar med att vara i Paris hos vÄra vÀnner lördag vid lunchtid.

Hi, now the countdown have started for our France trip. We get in the car early Friday morning. New adventures await us. We will drive because it cost an insane amount to take the train. Sad. But still nice to have our own car. The GPS is set to Paris. Playlists are done. It will be a little over 1000 kilometers and active travel time is 10 hours so we will divide it into 2 days. We expect to be in Paris with our friends on Saturday at lunchtime.

HÀr Àr vÄr roadtrip: Paris - Chambord - Uzerche - Saint Emilion - Bordeaux - Pornichet - Paris. 15 dagar. 3 par tillsammans i 1 bil. SprÄk franska, engelska, tyska och förmodligen lite svenska och kroatiska.

Here is our roadtrip: Paris - Chambord - Uzerche - Saint Emilion - Bordeaux - Pornichet - Paris. 15 days. 3 couples together in 1 car. Languages ​​French, English, German and probably a little Swedish and Croatian.

Vi kommer att ha 4 1/2 dag i Paris och de Àr fullbokade med mysiga restauranger, lite shopping, dans vid Seine bank Jardin Tino Rossi, museum, en matlagningskurs, trÀffa vÄr vÀn Beatrice hela familj mm mm

We will have 4 1/2 days in Paris and they are fully booked with cozy restaurants, some shopping, dancing at the Seine bank Jardin Tino Rossi, museums, a cooking class, meeting our friend Beatrice's whole family, etc.

Vi kommer att bo pÄ hotell i 4 nÀtter totalt och resterande nÀtter hemma hos vÄr vÀn Beatrices olika egendomar runt om i Frankrike. Ovan Àr en bild frÄn slottet dÀr hennes förÀldrar bor. Hellyxigt!!! Eller hur? Och Beatrice har ocksÄ precis fyllt 60 Är sÄ det mÄste vi fira!! SÄ nu hÄller jag och Anne, min vÀn frÄn Sydney, pÄ att planera presenter till alla. Kul!

We will be staying in hotels for 4 nights in total and the remaining nights at our friend Beatrice's various properties around France. Above is a picture from the castle where her parents live. Absolutely luxurious!!! Or what? And Beatrice has also just turned 60 so we have to celebrate!! So now Anne, my friend from Sydney, and I are planning presents for everyone. Fun!

PÄ hemvÀg (Àven pÄ ditvÀgen ocksÄ) kommer vi att Äka igenom champagneregionen. Och VI KAN INTE Äka igenom hÀr utan att köpa med oss champagne hem. Eller hur? SÄ nu letar jag efter boende och champagnegÄrdar att besöka. Problemet Àr att vi styr kosan hem en mÄndag (dÄ mycket Àr stÀngt i Frankrike) och att pÄ tisdagen Àr det nationaldag: Bastille Day och dÄ lÀr det ocksÄ var stÀngt pÄ en del stÀllen. S

Ä jag skall planera idag vart vi skall bo och kolla vilka vingÄrdar som kan ha öppet. Det Àr alltid intressant att boka hotel och leta stÀllen nÀr man aldrig har varit i en region. Inte alltid lÀtt. Ovan har jag tagit en bild frÄn en av Richard Julins champagneböcker. Jag tÀnkte att hans tips mÄste vara bra. Jag har redan gjort ett första urval baserat pÄ hotell som har stÀngt eller Àr fullbokade. Jag har nu 6 hotell att vÀlja emellan.

On the way home (and on the way there too) we will be driving through the champagne region. And WE CANNOT drive through here without buying champagne home. Or what? So now I'm looking for accommodation and champagne farms to visit. The problem is that we're heading home on a Monday (when much is closed in France) and that Tuesday is the national holiday: Bastille Day and apparently some places will be closed.

So I'm going to plan today where we're going to stay and check which wineries might be open. It's always interesting to book a hotel and look for places when you've never been to a region. Not always easy. Above I've taken a picture from one of Richard Julin's champagne books. I thought his tips must be good. I've already made a first selection based on hotels that have closed or are fully booked. I now have 6 hotels to choose from.

Jag har aldrig riktigt har haft Frankrike pÄ min lista över lÀnder att besöka, Àven fast jag flera gÄnger har varit i bÄde Paris och pÄ franska rivieran och nu blir det bÄde denna resan samt att vi har blivit inbjudna till att Äka pÄ en kanalbÄt nÀsta Är i början pÄ maj i en vecka. Riktigt spÀnnande! Ha en fin söndag! Ciao Catharina

I've never really had France on my list of countries to visit, even though I've been to both Paris and the French Riviera several times and now it's both this trip and the fact that we've been invited to go on a canal boat next year at the beginning of May for a week. Really exciting! Have a nice Sunday! Ciao Catharina

HemmakvÀllar. | Evenings at home.

Me dancing at Villa Club, Porec, Croatia. June 2026

Hej, nu Àr vi hemma igen, en kort tid. Nu blir det jobb, fixa i stugorna, trÀning OCH mysiga hemmakvÀllar. Det var nu 10 dagar sedan vi var ensamma hemma och nu njuter vi till 100% men vi skulle ju inte njuta lika mycket om vi inte hade haft 10 dagar fyllda med vÀnner., familj och skratt Först hÀr hemma hos oss och sedan fantastiska dagar och kvÀllar med middagar och party i Kroatien.

SĂ„ vad gör vi i pĂ„ vĂ„ra hemmakvĂ€llar? Vi kollar pĂ„ tv. Inte alltid samma program, utan vi kollar pĂ„ olika. Nu Ă€r det naturligtvis fotbolls VM och jag kollar ocksĂ„ pĂ„ vissa matcher, inte hela med delar av dem. Jag vĂ€nder ocksĂ„ tillbaka dygnet lite och jag gĂ„r upp tidigt och jobbar, trĂ€nar, fixar och vid sex senast Ă€ter vi middag. DĂ€refter blir det mys och Ă„terhĂ€mtning och sedan tidigt i sĂ€ng. Älskar det! SĂ„ nu maxar vi denna rutinen fram till och med nĂ€sta torsdag. För tidigt nĂ€sta fredag bĂ€r det av till France. HĂ€rligt!! Vi ses! Ciao Catharina

Hello, now we are home again, for a short time. Now there will be work, fixing the Chalet, training AND cozy evenings at home. It was now 10 days since we were alone at home and now we enjoy 100%, but we wouldn't have enjoyed it as much if we hadn't had 10 days filled with friends, family and laughter. First here at our house and then fantastic days and evenings with dinners and parties in Croatia.

So what do we do in our evenings at home? We watch TV. Not always the same shows. Now, of course, it's the World Cup in football and I'm also watching some matches, not the whole match but parts of them. I also turn the day back a bit and I get up early and work, exercise, fix and at six at the latest we have dinner. Then it's cozy and recovery and after that early to bed. I love it! So now we max out this routine until next Thursday. Because early next Friday we leaves for France. Lovely!! See you! Ciao Catharina

Mina spellistor nÀr jag jobbar. | My playlists when I'w working.

Hej, nÀr jag skall koncentrera mig pÄ en lÀngre arbetsuppgift under en lÀngre tid sÄ klarar jag inte av att lyssna pÄ poddar, lugn musik eller att ha tyst. Jag behöver lyssna pÄ nÄgot som ger mig energi, inte bara lite, utan mycket. SÄ dÄ sÀtter jag pÄ spellistor med tyngre musik. De Àr inte mÄnga men de gÄr pÄ repeat, dag ut och dag in. Dessa Àr mina favoritspellistor:

Black Coffee frÄn Sydafrika. Hans This is Black Coffee Àr sÄ bra. Denna lyssnade jag pÄ i massor nÀr jag planerade och förberedde min yngsta dotters bröllop vÄren och sommaren 2024.

Hi, when I have to concentrate on a longer task for a longer period of time, I can't handle listening to podcasts, calm music, or being quiet. I need to listen to something that gives me energy, not just a little, but a lot. So then I put on playlists with heavier music. There aren't many of them, but they go on repeat, day in and day out. These are my favorite playlists:

Black Coffee from South Africa. His This is Black Coffee is so good. I listened to this a lot when I was planning and preparing for my youngest daughter's wedding in the spring and summer of 2024.

NÀst pÄ listan Àr Soundtracket frÄn serien MobLand som blev en favorit förra hösten, mao hösten 2025. Serien Àr lika bra! Har du inte set den sÄ mÄste du kolla pÄ den.

Next on the list is the Soundtracket from series MobLand which became a favorite last fall, that is fall 2025. The series is just as good! If you haven't seen it, you have to check it out.

Kneecap med nya albumet Fenian dök upp som en ny favorit nu i maj efter att jag lyssnat pÄ P1 kultur och de pratade om denna skivan, som har fÄtt stÄende ovationer.

Kneecap with the new album Fenian emerged as a new favorite this May after I listened to P1 Kultur and they talked about this album, which has received a standing ovation.

Och en bubblare; Bob Dylan. Maken Àlskar Bob Dylan sedan har var ung och vi har alltid lyssnat pÄ frÀmst tvÄ album nÀr vi har varit ute och Äkt lÄngt, Street Legal och Hurricane. SÄ Bob Dylan har varit med i mitt liv de senaste 20 Ären, först med en hel del motstÄnd men efter hand sÄ har jag verkligen börjat tycka om hans musik. Till och med sÄ mycket att jag och mina döttrar gick pÄ en konsert med honom för ett antal Är sedan.

Efter lite motstÄnd sÄg jag den senaste filmen om honom A Complete Unknow som handlar om hans genombrott i 1960-talets New York. Jag har till och med sett filmen tvÄ gÄnger. Och jag skulle kunna se den igen. Japp!! SÄ fint att se hans talang redan som ung, och som folkvisesÄngare och hur han sedan utvecklades. Och just frÄn denna filmen har jag blivit förtjust i hans tidiga verk. Det trodde jag aldrig skulle hÀnda. SÄ Àven fast det Àr lugnare musik pÄ Bob Dylan; Greatest Hits Àn de tre albumen / spellistorna ovan sÄ kvalar den absolut in.

Lyssna nu pÄ dessa och lÄt er inspireras av tre helt olika musikgenrer. Ha en fin dag! Ciao Catharina

And a Dark Horse for me; Bob Dylan. My husband has loved Bob Dylan since he was young and we have always listened to two albums when we have been out and about, Street Legal and Hurricane. So Bob Dylan has been in my life for the past 20 years, at first with a lot of resistance but gradually I have really started to like his music. Even so much that my daughters and I went to a concert with him a few years ago.

After a little resistance I saw the latest film about him A Complete Unknown which is about his breakthrough in 1960s New York. I have even seen the film twice. And I could see it again. Yep!! So great to see his talent already as a young man, and as a folk singer and how he then developed. And it was precisely from this film that I became fond of his early work. I never thought that would happen. So even though there is calmer music on Bob Dylan; Greatest Hits than the three albums / playlists above, it definitely qualifies.

Listen to these now and be inspired by three completely different music genres. Have a nice day! Ciao Catharina

HĂ€rliga juni. | Lovely June.

The meadow. Flachau June 2026.

Hej, visst Àr det hÀrligt att juni nu Àr hÀr? TÀnk att det fortfarande kÀnns lite som nÀr man var liten och visst att man hade ett helt lÄng sommarlov framför en. KÀnslan av att man Àr ledig i evigheter. Och nu ligger en hel sommar framför dig och mig, igen. Men numera Àr jag inte ledig hela sommaren. Men snart kanske? Pensionen nÀrmar sig.

Vad har du för planer? Vi Àr ju pÄ vÀg till Kroatien i dag för en kort semester, och sedan Àr vi hemma i tvÄ veckor innan vi Äker till Frankrike i drygt tvÄ veckor pÄ vÄr lÀnge planerad rundresa. Kanske har jag en resa hem till Stockholm igen för undersökning av min rygg, vi fÄr se. Annars har vi inget planerat frÄn mitten av juli och hela augusti. Det kÀnns vÀldigt skönt! Jag skall jobba i juni, ta helt ledigt i juli och börja jobba igen i augusti. Vi skall ut och vandra, cykla MTB, fortsÀtta rehaba ryggen, lÀsa böcker, och bara mysa och njuta av alpsommaren. Kanske en av mina döttrar kommer hit, och dÄ kanske vi Äker till Wien ett par dagar. Vi skall ocksÄ i nÀsta vecka bestÀmma oss för om vi Äker till Sydafrika eller inte. Men vi lutar Ät ett ja. Och dÄ blir den i en mÄnad. Och denna gÄngen bara Kapstaden. Och pÄ det sÀttet förlÀnger vi ju sommaren fram till slutet pÄ oktober. HÀrligt!!!

Hey, isn't it wonderful that June is here? I was thinking about how it still feels a bit like when you were little and you knew you had a whole long summer vacation ahead of you. The feeling that you're on vacation forever. And now a whole summer is ahead of you and me, again. However, I’m not free the whole summer. But maybe soon. The retirement is getting closer.

What are your plans? We're on our way to Croatia today for a short vacation, and then we'll be home for two weeks before we go to France for just over two weeks on our long-planned round trip. Maybe I have a trip home to Stockholm again for an examination of my back, we'll see. Otherwise, we have nothing planned for mid-July and August. It feels really nice! I'm going to work in June, take a complete break in July and start working again in August. We're going to go hiking, mountain biking, continue to train my back, read books and just cozy up and enjoy the alpine summer. Maybe one of my daughters will come to visit us, and then we might go to Vienna for a couple of days. We'll also decide next week whether we're going to South Africa or not. But we're leaning towards yes. And then it'll be for a month. And this time only Cape Town. And that way we extend the summer until the end of October. Wonderful!!!

Haha detta trodde jag aldrig att jag skulle göra detta. AlltsÄ ladda ner en fÄgelapp!!! Vi har alltid en massa fÄglar hÀr hos oss och de Àlskar att bygga bo runt vÄrt hus och vÄra stugor, dÄ vi bor vÀldigt tyst och nÀra skog. Jag blir alltid lika glad av att höra all fÄgelsÄng, tidig morgon, under dagen och pÄ kvÀllarna men har inte haft nÄgon aning om vilka fÄglar som sjunger nÀr. Och nÀr jag var hemma hos min ena dotter var vi ute i Hagaparken en del och vi började prata om alla fÄglar dÀr, somliga hade vi koll pÄ, andra inte. Av nÄgon anledning började jag prata om fÄglar pÄ keramiken nÀr jag var dÀr förrförra veckan och fick dÄ ett förslag pÄ att ladda ner Merlin Bird och vips sÄ hade bÄde jag och dottern laddat ner den. SÄ nu pratar vi en massa om fÄglar. Vem hade trott det? Inte jag. Och inte min dotter. Men nu vet bÄde jag och min dotter vilka fÄglar som sjunger just nu hos oss, och vilka fÄglar som finns runt omkring oss. Det kÀnns fint ocksÄ dÄ bÄde min mamma och pappa Àlskade fÄglar, sÄ lite tillbaka till mina rötter. Ha det sÄ fint! SÄ hörs vi snart igen. Ciao Catharina

Haha, I never thought I would do this. To download a bird app!!! We always have a lot of birds here at our place and they love to build nests around our house and our cottages, as we live very quietly and close to the forest. I always get so happy hearing all the birdsong, early in the morning, during the day and in the evenings, but I have had no idea which birds sing when. When I was at my daughter's house, we were out in Hagaparken a lot and we started talking about all the birds there, some we had a look at, others not. For some reason, I started talking about birds on the ceramics when I was there the week before last and then got a suggestion to download Merlin Bird and voila, both my daughter and I had downloaded it. So now we talk a lot about birds. Who would have thought it? Not me. And not my daughter. But now both my daughter and I know which birds are singing right now in our area, and which birds are around us. It feels nice too since both my mom and dad loved birds, so a little back to my roots. Have a great time! See you soon. Ciao Catharina